25 באוג׳ 2015

לקראת החזרה לבית הספר - 2 הארוחות הכי חשובות ביום

עם החזרה ללימודים והכניסה לשגרה, משתנה גם האכילה של הילדים. כבר לא קמים בעשר ואוכלים ארוחת בוקר בצהרים, אלא נכנסים למסגרת אכילה מסודרת יותר, גם מבחינת השעות וגם מבחינת המגוון.
שתי הארוחות החשובות ביותר ביום הן ארוחת הבוקר וארוחת העשר.
ארוחת הבוקר עוזרת לריכוז ועירנות בכיתה, ולכן לא כדאי לדלג עליה. כדי לחסוך זמן ומאמץ של ההורים, ארוחת הבוקר צריכה להיות פשוטה, טעימה ומהירה להכנה. למשל, פרוסת לחם (רצוי מלא) עם ממרח לא ממותק, או ביצה רכה, או דגני בוקר עם יוגורט, ולשתות לפחות כוס מים אחת. מי שלא מסוגל להכניס שום דבר לפה בבוקר, יכול לוותר על ארוחת בוקר, אבל אז כדאי להשקיע בארוחת עשר.

ארוחת עשר אמנם חשובה במיוחד לילדים שלא רוצים לאכול ארוחת בוקר, אבל גם לכאלה שאכלו. היא נותנת אנרגיה להמשך היום, שעשוי להימשך עד שעות הצהרים המאוחרות. כדאי שיהיו בה כריך או שניים מקמח מלא או שיפון, שמשביע לאורך זמן יותר מאשר לחם מקמח לבן או לחמניה, עם ממרח כמו גבינה, טחינה, טונה, אבוקדו (הגיוון חשוב כדי להרגיל את הילדים לטעמים שונים). כדאי להוסיף פירות ו/או ירקות שאותם אפשר לאכול גם בהפסקות הבאות. לילדים שלא אוהבים מיצים ניגרים, עדיף לא לחתוך את הירקות, אלא לתת ירקות מוקטנים - עגבניות שרי, מלפפונים ופלפלונים, גזר גמדי וכד'.
לא לשכוח בקבוק מים אישי, ולהזכיר לילדים לשתות בכל הפסקה. 

איך אורזים הכל? בקופסת פלסטיק מחולקת. החל מקופסאות בכמה שקלים בחנויות של כלים חד פעמיים וכלה בקופסאות מפוארות עם קומות - הכל הולך, העיקר שהקופסה תהיה קשיחה והאוכל לא ימעך ויתערבב (אפשר להעזר במנג'טים מסיליקון, להפרדת פירות וירקות). 

וכדי למנוע הפתעות - בכל מוצאי שבת, ממלאים טבלה עם הילדים - איזה ממרח יהיה בכריך ואיזה פירות וירקות יקחו מדי יום. תולים את הטבלה על המקרר, וכך הילדים ידעו מה ימצאו בקופסה באותו יום.

הפוסט הזה, יחד עם טיפים לחזרה חסכונית ללימודים של ענת צלניקר, יועצת לכלכלת המשפחה, נשלח למנויות של מגזין "בעושר ובכושר - אורח חיים בריא וצמיחה כלכלית". רוצה גם? ההרשמה כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כתבו לנו משהו, שלא נשב פה בחושך לבד: