7 בספט׳ 2015

אוי, לא הייתם צריכים!

אם אתן מתארחות בחג, אתן בוודאי שוברות את הראש בימים אלה על מה להביא למארחת. מן הסתם את מחפשות מתנה שתהיה יפה, מיוחדת וגם שימושית (וליתר ביטחון - גם פתק החלפה). אני אוהבת להביא מתנות שקשורות בסמלי החג ומלוות במאכלים, שיצרו יוצרים מקומיים, כדי לחבר את השנה החדשה, עם בריאות ורוח נתינה.

5 טעמים חדשים שהכרתי השנה, וששווה גם לכן (לחצו על שם המוצר, כדי להגיע לאתר):


התמונה מהאתר
1 - שמן זית של מסיק קיבוץ מגל, שמופק מזיתים שגודלו בכרמים השייכים לקיבוץ בעמק חפר. לא כל השמנים המבוקבקים בארץ מופקים מזיתים שגדלו בארץ, וקניה ממגדלים מקומיים היא גם חברתית וגם בריאה יותר. ישנם מספר סוגי שמנים, שכל אחד מהם שונה בטעמו ומיועד לצורך אחר - אפיה, בישול וכמובן תיבול. להשיג במעדניות ובנקודות מכירה המצויינות באתר (30-35 ש"ח). 

התמונה מכאן
2 -  מלח גורמה Below 424 - אני משתמשת במעט מלח כדי להדגיש את הטעמים של המאכלים שאני מכינה. למלח הזה, שמופק מים המלח (ומכאן שמו, שמאזכר את גובה פני ים המלח), הוספו טעמים כמו עשבי תיבול, אצות ואפילו יין מרלו, ככה שכל מנה מקבלת עוד טיפ טיפה חידוד. המלח מגיע במטחנות (הכי נוח) ובתפזורת, ולשוחרי בריאות יש סדרה של מלח דל נתרן, גם היא בטעמים. להשיג במעדניות (18-20 ש"ח). 

התמונה מכאן
3 - גבינות משק מרקוביץ - כל הגבינות והיוגורטים מהמחלבה שבמושב נחלים (ליד פתח תקוה) עשויים מחלב כבשים שגדלות במקום. הגבינות בדרגות בשלות שונות ומתאפיינות בשילובי טעם יחודיים. בין האהובות עלי - אביבית, גבינה לבנה עטופה בפרחי אמנון ותמר; פלג יין, גבינה קשה עם יין מרלו; ואדווה פחם, גבינה קשה בטעם עדין עם ציפוי של אפר. להשיג במעדניות ובמשק מרקוביץ במושב נחלים 16-19 ש"ח ל- 100 גר').


4 - הריבות של אלה - בתור רוקחת ריבות בעצמי אני יודעת להעריך את הריבות שעשויות מפירות העונה (ולכן המגון מתחלף לפי המצאי בשווקים) ללא תוספי טעם וצבע וללא חומרים משמרים. לריבות ולקונפיטורות מוסיפה אלה ניחוחות של עשבי תיבול כמו זעתר, רוזמרין וגרניום לימוני, והשילוב מפתיע ומפתה. להשיג במעדניות ובאתר של כרמלה (27-30 ש"ח).עדכון מאפריל 2016 - יש אתר!


5 - סלעית רזרב 2013 של יקב ארבבוף - יקב קטן, המייצר כ- 1000 בקבוקים בשנה, של היינן ואיש ההייטק, אייל ארבבוף. סלעית רזרב הוא בלנד של קברנה, מרלו וסירה, שמקורם בכרמים הרי יהודה, והוא זכה במדליית כסף בתחרות טרה-וינו ליינות ביתיים. עוד יינות - סלעית, שהוא יין קליל וסלעית רזרב 2014, שמתאים לחובבי יין רציניים ויש גם מארזים מיוחדים לחג. להשיג ביקב ואצל גליה ארבבוף - 052-2992589 (60-70 ש"ח). 

מניסיון, עם מתנות טעימות (ושימושיות!) כאלה, אף מארחת לא תגיד לכן שלא הייתן צריכות... 

ומי שבכל זאת לא יכולה להסתדר בלי ואזה, לפחות שתהיה מייצור של עסק חברתי, כמו שמציעה לי אור לב ארי ברשומה נהדרת

שתהיה לכן שנה טובה ומאושרת, 
מלאת טעמים חדשים ובריאות!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כתבו לנו משהו, שלא נשב פה בחושך לבד: