6 באוק׳ 2015

בגינה הקהילתית אין "אחרי החגים"!

צילום: נעה שטרייכמן

כל מי שעובד בחקלאות יודע שאין חופשות. הצמחים תמיד צריכים מים, דשן, גיזום וטיפול. ואפילו כשאין מה לקטוף והכל כבר יבש כמו בסוף הקיץ, אז עדיין יש מה לעשות - למשל, להכין את הערוגה לשתילות הבאות. 
כך מצאתי את עצמי הולכת לטפל בערוגה שלי בגינה הקהילתית גם בתקופת החגים, שהיתה משופעת השנה בהמוני ימי שבתון (שבת וחג ברצף). וזה אפילו השתלם: 


כל מי שחיה אורח חיים בריא, יודעת שאין חופשות. אורח חיים בריא, כשמו כן הוא - אורח חיים, שגרה של בריאות, שכוללת אכילה של מאכלים מזינים וטעימים ופעילות גופנית. נכון, בעונת החגים יש הרבה יציאה מהשגרה - ארוחות החג מלאות במאכלים טעימים, אך לא תמיד מזינים (והרבה פעמים מכילים הרבה יותר סוכר ושומן ממה שאוכלים ביום יום), ובימי שבתון שלא מאפשרים שמירה רציפה על שגרת הפעילות הגופנית. 


אז בין אם מתכוננים, מתכננים ומנסים לשמור על השגרה כמה שיותר ובין אם לא - עכשיו כבר "אחרי החגים", וזה הזמן להוציא לפועל את ההחלטות לשנה החדשה מלפני חודש. הדרך הנכונה לעשות את זה היא בצעדים קטנים, גם באכילה (לא ב"דיאטת כסאח") וגם בפעילות הגופנית:

בחגים הקיבה התרגלה לקבל הרבה אוכל, וכדאי לתת לה לחזור לעצמה לאט לאט. הפחיתו בהדרגה את הכמויות עד שתחזרו לכמויות, שהייתן רגילות לאכול לפני החגים. כדאי להתחיל כל ארוחה בסלט ירקות או ירקות מאודים, שגם משביעים וגם נותנים אנרגיה.

תנו לגוף להתרגל מחדש לפעילות הגופנית, ולכן אל תתחילו אימונים בעצימות גבוהה. שלבו בפעילות הרגילה שלכן אימוני כוח, שמזרזים את חילוף החומרים, ועוזרים לבנות מסת שריר על חשבון השומן שנצבר במהלך החגים. 

הצעדים הקטנים יעזרו גם לנפש ולראש להבין שהיה כייף אבל החופשה נגמרה, ושעד לחופשה הבאה חוזרים לשגרה. פרגנו לעצמכן על כל הצלחה, וגם אם המכנסיים מלפני הקיץ עדיין לוחצים, אל תתייאשו. קבעו יעדים, תכננו והציבו גבולות וזה יעזור לכן להגיע ליעד. 

רוצות להתייעץ? צרו איתי קשר yael.inbar100 בג'ימייל או 050-2500381.

גם לענת צלניקר, יועצת לכלכלת המשפחה, יש טיפים לאחרי החגים - לחצו כאן כדי לקרוא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כתבו לנו משהו, שלא נשב פה בחושך לבד: