5 בדצמ׳ 2015

שמונה ימים של פיתויים


מסיבה בבית הספר של הגדול, חגיגה בגן של הקטנה, השכנים מזמינים לנר ראשון, בעבודה מדליקים נר שני... וכל החגיגות האלה מלוות בסופגניות, ולפעמים בעוד כיבוד וממתקים.

את עומדת מול צלחת (או ארגז!) הסופגניות, ותוהה האם שווה לשבור את הדיאטה בשביל אחת, או האם הפעם תצליחי להתאפק. את רואה איך כולם מתכבדים, ולפעמים מבקשים עוד אחת, אז את נכנעת ולוקחת גם.
ואז את שונאת את עצמך. 

קשה כל כך לעמוד בפני הפיתויים, שעומדים מולנו כל הזמן.
בעוד שבשגרה עוד אפשר להסתדר ולהתכונן מראש עם קופסאות אוכל בעבודה ומקרר מלא במצרכים טריים בבית, הרי שבנסיבות יוצאות דופן כמו חגים ומסיבות, הפיתוי גדול יותר ושבירת השגרה קורצת יותר. 
אז איך בכל זאת אפשר להמנע מ- 8 סופגניות (או יותר!) ב- 8 ימים?

לפני הפיתרון - סיפור אישי:
כשהבת האמצעית שלי (שהיא כמעט בת 11) היתה בת שנה, החלטתי לקחת את התזונה שלי בידיים, והלכתי לייעוץ אצל דיאטנית. כשהגיע חנוכה, סיפרתי לה בגאווה שכבר שנים אני אוכלת "רק" סופגניה אחת ביום במהלך החג, ולא מתפתה ליותר מזה.
הדיאטנית כמעט התעלפה - סופגניה אחת ביום?! האם אני יודעת כמה קלוריות זה?!
אז כן, ידעתי שסופגניות זה משמין, ומכיוון שכבר הייתי בשגרת אכילה בריאה, הסכמתי לצמצם גם את המאכל האהוב עלי, וסגרנו על סופגניה אחת בכל החג. 


בכל החגיגות שהיו באותה שנה לא נגעתי בסופגניות. רציתי לאכול סופגניה טעימה באופן מיוחד, כדי לא לבזבז את הסופגניה המיוחדת שלי על משהו שמנוני ומרוח בריבה אדומה מהסופר.
ביום האחרון הלכתי לקונדיטוריה, וביקשתי סופגניה, ונעניתי שמכיוון שזה כבר מוצאי החג - נגמרו להם ולא יהיו עוד. איך הייתי עצובה!
המסקנות שהסקתי מאותה שנה - לאכול סופגניה אחת בכל החג זה אפשרי לגמרי עבורי, ורצוי לאכול אותה לא ביום האחרון.
מאז אני מקפידה לאכול סופגניה אחת מפוצצת בטעמים ומושקעת בטירוף, בהדלקת נרות משפחתית באמצע החג.

הסופגניה שלי היא זו עם קרם הפיסטוק והדובדבן
 
הפיתרון שאני מציעה לך, לא מחייב בהכרח להחליט לאכול סופגניה אחת בלבד, אלא להחליט החלטה כלשהי:
בררי כמה הדלקות נרות וכמה מסיבות יהיו לך השנה, החליטי כמה סופגניות וכמה לביבות תאכלי בהן, ותכנני באיזה מההזדמנויות תאכלי סופגניות ובאילו תוותרי. מה שחשוב זה לא להיות מופתעת ולא להגרר, אלא לתכנן. כך הרבה יותר קל לעמוד בפיתוי. 

וכדי שיהיו לך גם סופגניות שקצת פחות מזיק לאכול אותן, הנה מתכון של סופגניות אפויות טעימות:


חג שמח!

גם ענת צלניקר, שותפתי למיזם "בעושר ובכושר - אורח חיים בריא וצמיחה כלכלית", כתבה על חנוכה. לחצי כאן כדי לקרוא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כתבו לנו משהו, שלא נשב פה בחושך לבד: