12 באפר׳ 2016

איך לעבור את פסח בשלום?


פסח הוא תקופה מאתגרת – ארוחות גדולות ומחוייבויות משפחתיות רבות.  - איך נתמודד עם המנות הטעימות בארוחות החג מבלי להרגיש שאכלנו יותר מדי ולהלקות את עצמנו (כאילו שחסרות מכות בחג הזה...)?

אז נכון, חג הפסח הוא חג החירות, וכולנו חולמים על חופש – החופש לעשות כל מה שאנחנו רוצים, מתי שאנחנו רוצים. אבל זה לא באמת אפשרי. אנחנו לא יכולים לשכב כל היום על החוף בלי לעבוד אף פעם ולא יכולים לאכול כל מה שאנחנו רוצים. 

בשביל ליהנות באמת, למצות היטב את החופשה ולסיים אותה בלי רגשות אשם, כדאי להציב גבולות, כאלו שתואמים את יכולותינו ורצונותינו. למשל,

* הצלחת היא הגבול – בכל ארוחה משפחתית הסתכלו על המנות המוגשות לשולחן, קחו קצת מכל דבר ושימו בצלחת אחת. אכלו בהנאה ואל תיקחו תוספת! אפשר לאכול מה שרוצים, הכלל היחיד הוא שאפשר לאכול רק מה שנכנס בצלחת אחת.

* זמן לעצמי – פסח הוא תקופה עמוסה במפגשים ובילויים משפחתיים ולפעמים אנחנו נאלצים לדחות את הפעילויות הקבועות שלנו. כדאי לקבוע "זמן לעצמי" שעליו נודיע למשפחה מראש וננצל אותו לשמירה על שגרת הפעילות הגופנית שלנו. 

תכנון עוזר מאוד בהצבת גבולות. תכנון החג והחופשה מראש מבטיח מיעוט של הפתעות לא נעימות, שעלולות להרוס לכן את השגרה והביטחון שבניתם בעמל רב.  למשל,

* בארוחות חג – בררו עם המארחת מה יהיו המאכלים. אם נראה לכן שהם לא לטעמכן או שהם כוללים יותר שמן, סוכר ומלח ממה שאתן רוצות לאכול, הציעו להביא משהו בעצמכן.  היא תעריך את זה מאוד!

* שמרו על שגרת הפעילות הגופנית שלכן – תכננו מתי תוכלו לעסוק בפעילות שאתן רגילות אליה, בזמן החופשה, במלון או אפילו אם אתן נשארות בבית עם הילדים. תכננו איזה פעילויות תעשו – המשך הפעילות הרגילה שלכן, צעידה או ריצה ברחבי העיר בה אתן מטיילות או פעילות שונה וייחודית למקום. 

שמירה על הגבולות מבטיחה חירות וחופש אישי ומשפחתי ומבטיחה הנאה מושלמת, ללא רגשי אשמה וחרטות, כי הגבולות שומרים עליכם. התכנון שקבעתם לעצמכן מבטיח הנאה מושלמת מהחופשה שמגיעה לכן.

חג שמח!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כתבו לנו משהו, שלא נשב פה בחושך לבד: