13 באוג׳ 2016

סל-מו-נלה!


זוכרות את רפי גינת מפחיד את הציבור ב"כלבוטק" עם תחקיר החומוס? או שמא היתה זו פרודיה עליו באחת מתוכניות הצחוק? איך שלא יהיה, ההיסטוריה חוזרת (וגם ההיסטריה) - שוב נתגלו סלמונלה וחבריה החיידקים במזון מתועש - סלטים מקוררים, קורנפלקס וצ'יפס. 

מזון מתועש, כולל בתוכו המוני תוספים, שמטרתם לאפשר חיי מדף ארוכים ופיצוי על אובדן הטריות והטעם. אז יש בהם מתחלבים, משמרים, חומרי צבע וטעם וריח, מונעי התגיישות ושאר E.

איך נמנעים מזה? נמנעים מזה! כלומר, מכינים לבד. עכשיו, אני יודעת מה תגידו - אין לי זמן, אין לי כוח... אבל אם אתן מחזיקות כמה חומרי גלם במקרר ובמזווה, כמו ירקות, שמן זית, לימון ותבלינים, אפשר להכין מהם סלטים קטנים וטעימים, בלי להזדקק לקופסאות שמלאות באלף הE-ים. למשל: 

בתמונה העליונה
טחינה - מערבבים 3 כפות טחינה עם מיץ מחצי לימון, עד שמתאחד, מוסיפים מים קרים עד נהיה מרקם נעים. שן שום קצוצה, מלח, פלפל, סומאק, וקצת פטרוזיליה קצוצה.
מלפפונים - מלפון קצוץ, שמיר קצוץ, ג'עלה (תערובת גרעינים), ברוטב שמן זית, לימון, מלח, פלפל.
עגבניות שרי חצויות עם פטרוזיליה, מלח ופלפל
גזר עם נבטי חרדל וקטניות מונבטות (אני קונה אותן, אפשר לבד) ברוטב שמן קנולה, רוטב סויה, 3 טיפות שמן סומסום ו- 1/2 כפית רוטב צ'ילי.


בתמונה התחתונה
צזיקי - יוגורט, מלפפון קצוץ, שמיר קצוץ, שן שום מעוכה, 1/2 כפית שמן זית, מלח ופלפל
עגבניות שרי חצויות עם בזיליקום קצוץ, 1/2 כפית שמן זית, מלח ופלפל
סלט גזר וצנונית מגוררים, נבטי שעועית, בצל ירוק, ברוטב
שמן קנולה, רוטב סויה, 3 טיפות שמן סומסום ו- 1/2 כפית רוטב צ'ילי.
 

עכשיו השוו את הסלטים הפשוטים (והטעימים) האלה עם הקנויים, מבחינת מחיר, ותראו שגם חסכתן הרבה כסף בהכנה ביתית לעומת קניית מוכן.
ואיזה סלטים אתן מכינות בבית? ספרו בתגובות:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כתבו לנו משהו, שלא נשב פה בחושך לבד: