3 בינו׳ 2017

למה חשוב לעשות פעילות גופנית כשרוצים לרזות?



הקסם שאני הכי אוהבת, חוץ מהתעתקות, הוא שריפת שומן במנוחה. זאת בעצם התשובה לשאלה שבכותרת, ולמי שמאמינה בקסמים, מומלץ להפסיק לקרוא ופשוט ללכת להתעמל. כל השאר יכולות להמשיך ולקרוא את ההסבר: 

אחרי שמבצעים פעילות גופנית, הגוף בונה מחדש את מאגרי האנרגיה בשריר ובכבד, מחזיר לעצמו את המינרלים והנוזלים שאבדו בזיעה, ומחדש את החלבונים הדרושים לבניית השריר. כל התהליכים האלה צורכים אנרגיה, והיא גדלה ככל שהמאמץ, שנעשה במהלך הפעילות, גדול יותר וככל שהפעילות ממושכת יותר. הוצאת האנרגיה הדרושה להתאוששות מהמאמץ, שמגיעה משריפת קלוריות, נמשכת במשך יממה לאחר האימון, גם כשהגוף נח. וזה כל הקסם!

ככל שמסת השריר עולה, עם ההתמדה בפעילות הגופנית, עולה גם שריפת הקלוריות במנוחה. עוד יתרון לפעילות גופנית הוא הפרשת הורמונים שמסייעים לוויסותה של הוצאת האנרגיה, כמו אדרנלין, והגברת החיוניות והמרץ. 

כדי לשפר את הכושר, כדאי להגביר את העומס מדי פעם, כי הגוף מסתגל ומשפר את התגובה שלו לעומס החדש. עם זאת, חשוב לשמור על מרווחי זמן בין אימון לאימון, כדי לאפשר התאוששות של הגוף, ללא העמסה שתגרום לפציעות.

למעשה, זה מעגל קסמים - ככל שעוסקים יותר פעילות גופנית, שורפים יותר שומן, הופכים לנמרצים ופעלתניים ורוצים לעסוק בעוד פעילות גופנית. ככל שרואים את הירידה בשומן ובהיקפים, מתלהבים יותר מהתהליך, ורוצים עוד ועוד מהכייף הזה, ששמו פעילות גופנית שמותאמת לצרכים ולרצונות האישיים. 

איזה פעילות גופנית אתן עושות? ספרו לי בתגובות

5 תגובות:

  1. ריקוד, פעם בשבוע. זו הפעילות הגופנית הראשונה בחיי שאני אוהבת, מחכה לה ומתמידה בה.

    השבמחק
    תשובות
    1. ריקוד זו פעילות גופנית ממריצה, חברתית ומהנה. כייף לך!

      מחק
  2. קראטה 3 עד 4 פעמים בשבוע. והליכה פעם ביום.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני עוקבת אחרי ההתקדמות שלך בקראטה כבר שנים. וואו, 3-4 פעמים בשבוע!

      מחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק

כתבו לנו משהו, שלא נשב פה בחושך לבד: