17 באוק׳ 2017

איך לבשל בלי מתכונים

אני מאוד אוהבת ספרי בישול. יש לי כמה וכמה ספרים שאני קוראת בהם מדי פעם, ומאוד נהנית.
אבל כשאני מסתכלת על הבישול היומיומי שלי, אני משתמשת בספרים או במתכונים, רק כמקור השראה.
אני לומדת מהם מה אפשר לעשות, מה הולך עם מה, ומשלבת אותם בחיי במטבח שלי כמו שמתאים לי.

לא תמיד הייתי ככה. פעם, הייתי מבשלת ממש לפי מתכונים.
הייתי בוחרת מראש מה אכין לכל השבוע, קונה לפי מה שכתוב, ואז – או שהייתי נתקעת בלי משהו ששכחתי או חסר, או שהייתי נתקעת עם עודפים של רכיבים שלא השתמשתי בהם, כי בסוף הכנתי משהו אחר.

מצד אחד זה נשמע מאוד מסודר.
מצד שני, זה די מלחיץ לבחור מראש מה להכין - "ואם ביום שלישי לא בא לי?" ...
באמצע יש את העבודה על המתכונים עצמם - שעות של קיצוץ, טיגון, ערבוב, עמידה מעל 3 סירים והתעסקות רבתי...

בשלב מסויים הבנתי שזה לא מתאים לי. אין לי זמן, אין לי כח, ובעיקר – אני כבר יודעת מספיק על בישול בשביל להסתדר ללא מתכונים.
זה היה גילוי מרענן, שהוביל אותי לחקור, לחפש שיטות ולפתח בסוף את השיטה שבה אני משתמשת היום: התארגנות חופשית.
אז הנה 3 העקרונות שלפיהם אני עובדת היום:

          להפסיק לתכנן 

1.      כן, הפסקתי לתכנן מראש. הפסקתי לבזבז את הזמן ואת האנרגיה על חיפוש מתכונים ותכנונים, ופשוט הפכתי את התהליך. במקום להחליט קודם מה לבשל ולאחר מכן לקנות מרכיבים, אני קונה קודם, ואחר כך מחליטה מה לבשל. 

קניות קבועות ומשתנות

2.      אני קונה רק מה שאני צריכה מהדברים הקבועים – במזווה שלי יש צנצנות לכל דבר, וכשהן מתרוקנות, אני יודעת מה חסר לי וקונה רק את זה. עם הזמן למדתי להכיר מבחר גדול של דגנים וקטניות, שמאפשרים לי לגוון את המנות שאני מכינה.
ירקות אני קונה לפי העונה, לפי מה שאני אוהבת ולפי מה שאני מוכנה להתעסק איתו. בואי נודה על האמת, למלא עלי סלק זה מבצע של פעם בשנה... אבל כמו שכבר אמרתי פעם, זה שיש מקרר מלא ירקות בשקיות, עדיין לא אומר שיש מה לאכול. למשל עכשיו יש לי במקרר כרובית, כרוב, חבילת פטריות ושני חצילים שכולם מחפשים את עצמם. בסוף הם יגיעו לתנור, למרק או לסביח.

     לבשל בלי מתכונים

3.     במקום לחפש בכל פעם מתכון חדש, יש לי כמה "תבניות" שנשענות על שיטות בישול או תיבול, וכך אני יכולה להכין בקלות מאכלים מגוונים.  הבישול מתבסס על מספר פעולות פשוטות שאינן מצריכות יותר מדי מחשבה והתעסקות. האפשרות להכין מראש את המרכיבים ולהשתמש בהם בכל פעם בצורה אחרת היא אחת מאבני הדרך החשובות של שיטת "הכינותי מראש".
אם גם את רוצה ללמוד לבשל אוכל בריא בקלות ובמהירות, ולהתנסות בעצמך, הסדנה "הכינותי מראש" תתקיים שוב ב 27/10/17.
בסדנה אלמד אותך מה לעשות עם ירקות, דגנים וקטניות, כדי שיהיו זמינים להכנת מבחר גדול של מנות שונות וטעימות.
בסוף הסדנה תקבלי חוברת עם כל השיטות ותבניות של מתכונים שיזכירו לך מה מתחבר עם מה...

כדי להירשם לסדנה לחצי כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כתבו לנו משהו, שלא נשב פה בחושך לבד: