22 באוק׳ 2017

מי מפחד מירקות צלויים?

בחוברת ובתוכנית שלנו "מפסיקות לספור, מתחילות לסמוך" אנחנו מדברות על תכנון והתארגנות.
לפעמים, אם אין זמן לתכנון מסודר, כדאי לפחות להתארגן בפשטות.
למה הכוונה? הנה למשל, אני מתעצלת לעמוד לבשל בסוף השבוע, והרבה פעמים אני מתגלגלת לתוך השבוע ללא תוכנית בישול ברורה.
אבל יש דבר אחד שאני משקיעה בו מעט זמן בסוף השבוע ואז, אני יודעת שיש לי נקודת פתיחה מצויינת.

אני צולה תבנית או שתיים של ירקות, זה עוזר לי לשמור על מסגרת של אכילה בריאה, ולא גוזל כמעט זמן מסוף השבוע היקר שלי.

למה כדאי לך לצלות ירקות כחלק משגרת ההכנה שלך?

צלייה של כמות ירקות גדולה ככל האפשר היא דרך ההכנה הקלה ביותר.
במקום המון ירקות שלמים וארוזים שצריך להכין מההתחלה בכל יום, יש לי רכיבים בסיסיים להכנת ארוחות בריאות לכל השבוע במאמץ מינימלי.
אפשר להשתמש בהם  במשך כל השבוע לארוחת בוקר, צהריים, וערב, וזו דרך קלה וללא כאבים להוסיף עוד ירקות לתזונה.
זה עוד יותר כיף, כי ירקות קלויים הם הרבה יותר טעימים מכל צורה אחרת של הכנת ירקות, בזכות הטעם החרוך, והקרמל.
אפשר להתאים אותם לאהבות שלך באופן אישי לחלוטין - להשתמש בכל שילוב של ירקות לפי העונה. בין אם זה פלפלים, ברוקולי, עגבניות שרי, חצילים, קישואים, כרובית, כרוב ניצנים, בטטה, דלורית, סלק או שילוב כלשהו שלהם, כולם נצלים יפה.

 כיצד להכין ארוחות בריאות עם ירקות קלויים

אז יש לך מגש של ירקות קלויים - עכשיו מה?
בתור התחלה, כדאי לחשוב מה אפשר לעשות מהם בכל ארוחה.
הנה כמה דרכים חכמות ליהנות מהם כל היום.

לאכול יותר ירקות לארוחת בוקר: אם ארוחת בוקר מושקעת היא חלק מהשגרה שלך, אפשר להשתמש בהם בתור תוספת נהדרת לחביתה ולשדרג אותה לפריטטה, או לחמם ולאכול אותם כמו שהם.
אם לא יוצא לך לאכול ארוחה כזו בכל יום, אפשר להשתמש בהם בארוחת הבוקר הגדולה של סוף השבוע.

להגדיל את ארוחת הצהריים שלך: האפשרויות הן אינסופיות.
אפשר להשתמש בהם כדי למלא כל עטיפה: טורטיה, או דף אורז; אפשר להוסיף אותם על אורז חום מבושל, בורגול או קינואה; או לזרוק אותם עם שעועית מבושלת או גריסים לסלט לבבי.

להכין ארוחת ערב מהירה: מפזרים ירקות צלויים על קערה של חומוס, ומנגבים עם פיתה, לארוחת ערב מספקת ומלאת ירקות. אפשר להוסיף אותם לסלט ירקות, לשלב אותם עם פסטה, או עם דגנים מלאים.

זמן ההכנה של כל אחת מהמנות האלה מתקצר כשהירקות כבר צלויים.
לא פלא שקל להכין כל כך הרבה אפשרויות מגוונות לארוחות של כל השבוע.
לכן כדאי לצלות שתי תבניות של ירקות בסוף השבוע – על כל מקרה.


רוצה ללמוד איך צולים ירקות בדרך קלה ויעילה?
רוצה להכיר מתכונים לשילוב של ירקות צלויים עם דגנים וקטניות?
הסדנה הבאה של הכינותי מראש מתקיימת ב 27/10/17. לפרטים והרשמה: https://goo.gl/WEgpC2

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כתבו לנו משהו, שלא נשב פה בחושך לבד: