20 במאי 2016

מנת התרד היומית

עונת התרד בעיצומה, והתרד שגדל בערוגה שלי בגינה הקהילתית השכונתית עולה על גדותיה. זה משמח אותי מאוד, כי כל החורף טיפחתי את השתילים הקטנים שניצלו מחום הקיץ, וחיכיתי שיתפשטו. המדריך שלנו אמר לי שוב ושוב "יש לך יותר מדי תרד", אבל אני יודעת שאין כזה דבר יותר מדי תרד, כי אפשר להכין ממנו כל כך הרבה דברים! 
אז לטובת כל מי שאוהבת תרד, ותוהה באיזה מאכלים אפשר לשלב אותו, העליתי מדי יום בפרופיל האישי שלי בפייסבוק מנת תרד פשוטה להכנה וסופר-טעימה. הנה הן כולן: 



הילד הקטן שלי אוהב לבצע את המלאכה המייגעת של גיזום העלים מהגבעולים, וגם לקצוץ את העלים לאחר החליטה. כשילדים מכינים בעצמם הם אוהבים לאכול את מה שהכינו, וזה כייף לראות אותו (ואת אחיו ואחותו) אוכלים תרד כל יום!



בורקס תרד

מערבבים 1 כוס עלים חלוטים קצוצים עם 2 כפות קוטג' ו- 1/2 כוס גבינה בולגרית מגוררתת, ביצה טרופה (שומרים קצת ממנה בצד כדי למרוח בסוף), מלח ופלפל וקצת אגוז מוסקט מגורר.
פורסים בצק חמאה מוכן על השיש, חותכים אותו לריבועים, ומניחים כפית מילוי בכל ריבוע. מורחים מים על 2 דפנות סמוכות של כל ריבוע, מקפלים באלכסון ומהדקים.
מניחים בתבנית מרופדת בנייר אפיה, מורחים קצת ביצה מדוללת בקצת מים על כל משולש ומפזרים שומשום. אופים חצי שעה בתנור שחומם מראש ל- 180 מעלות, או עד השחמה.

  


חביתת פופאיי

קוצצים כוס של עלי תרד שטופים היטב (לא חלוטים), ומאדים במעט שמן זית במחבת. מוסיפים 2 ביצים טרופות ומטגנים עד שהחביתה מוכנה. מתבלים במלח ופלפל (ואפשר גם קצח). 



סלט תרד, גזר וכרוב סגול עם נבטוטים

בקערה מערבבים 1 כוס עלי תרד שלמים, 1 גזר מחודד או חתוך לרצועות דקות, 1 כוס כרוב סגול מגורר, 1/2 כוס נבטוטים. 
בצנצנת מערבבים 1/4 כוס שמן זית, 1 לימון סחוט, 1 כפית רוטב סויה, 1/2 כפית שמן שומשום, פלפל שחור מגורר.
לפני ההגשה שופכים את הרוטב על הירקות ומערבבים.




קציצות תרד

מערבבים בקערה 4 כוסות עלי תרד מאודים, סחוטים וקצוצים, 1 ביצה טרופה, רבע כוס פירורי לחם, בצל קצוץ מטוגן, מלח פלפל ואגוז מוסקט מגורר.
יוצרים קציצות בידיים רטובות ומניחים על תבנית מרופדת בנייר אפיה. מברישים בשמן זית. אופים בתנור שחומם ל- 180 מעלות: 15 דקות מצד אחד ו- 10 דקות מצד שני. 


ספרינג רול

חולטים 1 כוס עלי תרד עד להתרככות, חותכים 2 גזרים קלופים לרצועות דקות, שוטפים היטב 1 כוס נבטי שעועית, ופורסים 10 פטריות לפרוסות דקות.
טובלים דף אורז במים עד שהוא מתרכך, כמו בד. מניחים על מגבת רטובה.
שמים באמצע הדף את המילוי בשכבות - 3 עלי תרד חלוטים, 10 רצועות גזר דקיקות, 8 נבטי שעועית, 3 פרוסות של פטריות.

מקפלים צד אחד של הדף, עד מעבר למילוי. מקפלים את הצד השני מעבר למילוי שעטוף כבר בצד אחד. אם נשאר עודף, הופכים לצד השני, ומסדרים את העודף, כך שידבק למילוי העטוף.
מקפלים את שני הצדדים שנותרו זה על זה (כדי שידבקו. ברגע שדף האורז מתייבש הוא נדבק).
מניחים על מגש, ועוברים לטפל בדף השני.
כדאי להניח את הדף השני במים, מייד כשמוציאים את הדף הראשון מהמים. ההתרככות לוקחת כחצי דקה, וגם המילוי, כך שזה חוסך זמן.
אפשר להבריש כל רול ברוטב סויה (עם טיפה שמן שומשום, מאוד מוסיף), או לטבול בקערה עם רוטב סויה בכל ביס
.


בתאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כתבו לנו משהו, שלא נשב פה בחושך לבד: