8 במרץ 2018

רוצה להיות אישה משפיעה?

 
צילום: אורלי לנדאו
הרבה גברים שואלים אותנו, למה אנחנו עובדות עם נשים בלבד. הם קצת נעלבים, אפילו, מרגישים קצת מודרים, אולי. 
הסיבה שלנו פשוטה - אנחנו רוצות להגיע עם בשורת אורח החיים הבריא לכל אחד ואחת. הדרך הכי טובה לעשות את זה היא בעזרת מעגלי השפעה, כמו אבן שזורקים למים, וגלים ממנה מתפשטים הרבה יותר רחוק ממקום הזריקה. 
אז איך כל זה קשור להחלטה שלנו לעבוד עם נשים בלבד? כי נשים משפיעות. על משפחתן, על השכנות, על חברות, על בית הספר של הילדים, וגם בעבודה - בכל המקומות האלה נשים יכולות לעשות שינוי בדעות ובהתנהגויות. 
איך אפשר לעשות את זה? כמו כל שינוי - בעזרת דוגמה אישית ונחישות. 
זוכרת איך הגבת כשחברים, בני משפחה ואפילו זרים גמורים, אמרו לך מה את צריכה לעשות כדי לשפר את האכילה והפעילות הגופנית שלך או כל נושא אחר בחייך? אהבת את זה? התעוררה בך התנגדות? 
רוב האנשים לא אוהבים שאומרים להם מה לעשות, אבל הם כן מוכנים ללמוד מחיקוי דוגמאות שהם רואים.
כדי לעשות שינוי בסביבתך - היי את עצמך דוגמה לאורח חיים בריא. במקום להגיד לאחרים מה הם צריכים לאכול או לעשות, עשי זאת בעצמך, והציעי להם לטעום ולהצטרף אליך. 
הנה כמה רעיונות:
ארוחות משפחתיות, שבהן הילדים עוזרים להכין ורואים את ההורים אוכלים, פעילויות משפחתיות כמו צעידה בפארק, רכיבה על אופניים, קיר טיפוס  - יגדילו את הסיכוי שגם בני המשפחה יצטרפו וכך יהיה להם יותר קל להתמיד. 
אם עדיין מחלקים ממתקים בבית הספר בכל הזדמנות, אפשר לעשות שינוי גם שם - לדבר על הנושא עם המורה וההורים האחרים, להדגים איך חוגגים עם אוכל בריא יותר, ואפילו להצטרף לוועד ההורים ולפעול לשינוי "מבפנים" בעזרת סיוע בקביעת מדיניות חדשה. 
גם בסביבת העבודה את יכולה להנהיג שינוי - למשל, להחליף את העוגיות שמוגשות בישיבות בפירות, או ליזום הפסקות פעילות, בהן תצאי עם חברה או יותר לעלות כמה קומות במדרגות.
בחוברת ההדרכה והתרגול לאורח חיים בריא שלנו, "מפסיקות לספור מתחילות לסמוך", יש פרק שלם שמוקדש להשפעה על הסביבה. אז אם את רוצה להיות אישה משפיעה, ורוצה לדעת איך עושים את זה, החוברת במחיר מבצע מיוחד לכבוד יום האישה - 75 ש"ח במקום 87 ש"ח (בתוספת דמי משלוח 15 ש"ח). כל הפרטים בלחיצה כאן

תגובה 1:

  1. אהבתי את התובנה, שרב האנשים לא רוהבים שיאמרו להם מה לעשות, אבל הם כן מוכנים ללמוד באמצעות "גזבוק"( גזור והדבק).

    זהו, אתן כבר לא לבדכן בחושך 😊

    השבמחק

כתבו לנו משהו, שלא נשב פה בחושך לבד: