31 בינו׳ 2017

חורף חם



כשבחוץ קר, מתחשק לאכול מאכלים יותר כבדים, חמים ומתוקים, גם כדי להתחמם וגם כדי להתעודד מהעצבות שנגרמת ממיעוט שעות אור. מה עושים כדי לשמור על תזונה נכונה גם בחורף? הנה כמה רעיונות: 

1. אכלו מאכלים מחממים ומשביעים. 
למשל, מרקים, שכוללים ירקות, פחמימות (אורז, גריסים) וחלבונים (כמו בשר עוף או נתחים רזים של בקר), או קטניות (עדשים, שעועית, אפונה); דייסות (של שיבולת שועל עם קצת קינמון מלמעלה); תבשילים שכוללים בשר, פחמימות וירקות - כל אלה מחממים ומשביעים לאורך זמן, כך שלא נוצר רצון לנשנושים. 

2. שתו משהו חם. 
העצה לשתות הרבה נכונה לא רק בקיץ, אלא גם בחורף. אבל בחורף, רק המחשבה על להכניס כוס מים קרים לגרון ולבטן, גורמת לצמרמורת. מכיוון שמקומות רבים מחוממים בתנור או מזגן מייבשים, שתיה מועטה גורמת לעור ולגוף להתייבש ולראש לכאוב. אז מה כן לשתות? תה צמחים (מים רותחים עם עשבים כמו נענע או מרווה, וחתיכת לימון או תפוז סיני, עדיף בלי להמתיק) או מרק נוזלי (לא נזיד, שזה כבר ארוחה).

3. התחממו בתנועה.
בחורף אנחנו פחות יוצאות החוצה ופעילות, ויותר נוטות להשאר בבית בישיבה. ככה נהיה לנו קר, וישר אנחנו חושבות על מה לאכול כדי להתחמם.
כדי להתחמם כדאי להתנועע. למשל, לשים מוסיקה מקפיצה (אצלנו הפסקול הוא סרטי ריקודים משנות השמונים), לעלות על ההליכון, לצאת לחדר המדרגות בבניין, לעלות ולרדת כמה קומות.
 

4.  יש שמש? צאו החוצה.
בחורף מתלבשים חם וארוך, ולפעמים חוץ מהפנים שום איבר לא חשוף לאור. בצורה כזו, ויטמין D, שחשוב לחיזוק העצמות, לא יכול להיווצר בגוף, ולכן חשוב לנצל ימים של שמש, לצאת קצת החוצה, להפשיל שרוולים ולשבת כמה דקות בשמש. אמרו לבוס "אני בהפסקת ויטמין D, נתראה עוד מעט".

5. אכלו ושתו פירות הדר.
החורף הוא העונה של פירות הדר, שיש בשווקים מגוון כל כך גדול שלהם - המוני סוגים של תפוזים, קלמנטינות, אשכוליות, פומלות - וכולם עשירים מאוד בוויטמינים, בעיקר ויטמין C. עדיף לצרוך אותם בשלמותם (כלומר, מקולפים ומפולחים), כדי לשמור על כל החומרים המזינים שבציפת הפרי, אבל גם כמיץ או כחלק משייק, הם מצוינים. פרי הדר - פשוט נהדר!

ואיזה רעיונות יש לכן להתחמם בחורף? כתבו בתגובות:

2 תגובות:

  1. יעל, היי, עוד אין לי רעיונות נוספים לנחמדים שכתבת כאן למעלה, אך אני בהחלט מבינה את ההרגשה של לשבת לבד בחושך... אז כותבת לך, כדי שתדעי שגם אני בחושך... אולי זה יעזור... חחח

    השבמחק
  2. תודה! :) הנה נדלקה פה נורה :P

    השבמחק

כתבו לנו משהו, שלא נשב פה בחושך לבד: