8 באפר׳ 2015

איך לצלוח את חג הפסח בשלום – 12 טיפים, לפני, תוך כדי ואחרי - חלק א'





פסח הוא תקופה מאתגרת – ההוצאות גדלות, ארוחות גדולות ומחוייבויות משפחתיות רבות. אתם בטח חושבים לעצמכם - איך נתמודד עם המנות הטעימות בארוחות החג הרבות ועם ההוצאות הגדולות הכרוכות במפגשים המשפחתיים ובחופשה הארוכה?
אז ישבנו, אני וענת צלניקר, יועצת לכלכלת משפחה, חשבנו איך אנחנו יכולות לעזור לכם לצלוח את החג מבלי לטבוע בים ההוצאות והקילוגרמים, וכתבנו סדרה של 3 כתבות מלאות בטיפים ובעצות:

חג הפסח הוא חג החירות, וכולנו חולמים על חופש – החופש לעשות כל מה שאנחנו רוצים, מתי שאנחנו רוצים. אבל האם אנחנו באמת יכולים לשכב כל היום על החוף בלי לעבוד אף פעם? האם אנחנו יכולים לאכול כל מה שאנחנו רוצים? אז זהו, שלא.
בשביל ליהנות באמת, למצות היטב את החופש ולסיים אותו ללא רגשות אשם כדאי להציב גבולות, כאלו שתואמים את יכולותינו ורצונותינו, הן מבחינת כלכלת המשפחה והן מבחינת תזונה נכונה.

ארבעה טיפים שיעזרו לכם להתכונן לפסח: 

·       הצלחת היא הגבול – בכל ארוחה משפחתית הסתכלו על המנות המוגשות לשולחן, קחו קצת מכל דבר ושימו בצלחת אחת. אכלו בהנאה ואל תיקחו תוספת! אפשר לאכול מה שרוצים, הכלל היחיד הוא שאפשר לאכול רק מה שנכנס בצלחת אחת.
·       תקציב יציב - קבעו תקציב לכל תקופת החג. חלקו את תקציב החג  לפי ההוצאות השונות -
מתנות, בגדים חדשים, אירוח ובילויים. אפשר לקנות מה שרוצים, הכלל היחיד הוא לשמור על מסגרת התקציב!
·       זמן לעצמי – פסח הוא תקופה עמוסה במפגשים ובילויים משפחתיים ולפעמים אנחנו נאלצים לדחות את הפעילויות הקבועות שלנו. כדאי לקבוע "זמן לעצמי" שעליו נודיע למשפחה מראש וננצל אותו לשמירה על שגרת הפעילות הגופנית שלנו.
·       "אמא תקני לי" - החופשה הארוכה של הילדים גוררת הוצאות גדולות, הן על קייטנות והן על בילויים עם חברים. החליטו מראש, בשיתוף עם הילדים, כמה יוציאו בחופשה על בילויים, קניות ומפגשים עם חברים.

שמירה על הגבולות מבטיחה חירות וחופש אישי ומשפחתי ומבטיחה הנאה מושלמת, ללא רגשי אשמה וחרטות, כי הגבולות שומרים עליכם.

רוצים לדעת עוד?
ב-1.5.2015 תתקיים סדנת "בעושר ובכושר" בתל אביב - איך לאמץ הרגלים של אורח חיים בריא והתנהלות כלכלית נכונה במשפחה, מתוך מחשבה על ההווה ועל העתיד, עם טיפים יישומיים, שאיתם אפשר לצאת לדרך כבר באותו יום.מחיר הסדנא 95 ₪ ליחיד, 160 ₪ לזוג. לפרטים והרשמה לחצו כאן.


מי אנחנו?

יעל ענבר, מאמנת להרזיה ותזונה נכונה, בעלת תואר ראשון במדעי הרפואה ותואר שני במנהל עסקים. מאמנת נשים בתהליך ממוקד מטרות, להרזיה ואימוץ אורח חיים בריא, מרצה ומנחת סדנאות בישול בריא.

ענת צלניקר, חברה באיגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה ובעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וסטטיסטיקה. בתהליך קצר טווח וממוקד תוצאות, בונה תכנית כלכלית למשפחות בשלבי החיים השונים הולדת ילד, גירושין, נישואין, פרק ב' ושינוי קריירה, ומאפשרת למקסם את הפוטנציאל הכלכלי, לחיות בביטחון כלכלי ולהגיע להישגים כלכליים.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כתבו לנו משהו, שלא נשב פה בחושך לבד: