8 באפר׳ 2015

איך לצלוח את חג הפסח בשלום - חלק ב'






החופשה נמשכת ונמשכת, ואנחנו תוהים איך למלא את הימים בפעילויות מהנות מבלי לטבוע בים ההוצאות והקילוגרמים.
בפוסט הקודם דיברנו, ענת צלניקר ואני, על חשיבות הגבולות בשמירה על תקציב מאוזן ותזונה נכונה, בכתבה הזו נדבר על תכנון מראש.
ההוצאות לקראת חג הפסח ובמהלכו הן הוצאות עונתיות ויכולות להגיע אפילו ל-30% יותר מההוצאה הרגילה. בדרך כלל ההוצאה הגבוהה תופסת אותנו לא מוכנים, אבל למעשה, היא מגיעה כל שנה, בדיוק באותו זמן... עם תכנון כלכלי משפחתי ניתן להיערך ולתכנן הוצאות אלו מראש.
גם הארוחות הרבות, הפיקניקים המשפחתיים והחופשה בבית המלון מוכרת לנו משנים קודמות. למרות זאת, לא פעם אנחנו מוצאים את עצמנו לאחר החג עם 2 ק"ג עודפים.
תכנון נכון יסייע לשמור על שגרה משפחתית גם בתקופת החג והחופשה, גבולות התקציב שקבעתם לכם, תזונה נכונה ואורח חיים בריא. תכנון, זאת יודע כל מי שגר בדירה או בבית, עוזר להציב יסודות ולבנות עליהם את כל המבנה.

ארבעה טיפים שיעזרו לכם לתכנן את חופשת הפסח:
·       בארוחות חג – בררו עם המארחת מה יהיו המאכלים. אם נראה לכם שהם לא לטעמכם או שהם כוללים יותר שמן, סוכר ומלח ממה שאתם מרשים לעצמכם, הציעו להביא משהו בעצמכם.

·       תכנון מראש של הקניות – אחת הטעויות הנפוצות בתקופת החג היא קנייה גדולה מדי, שאינה מנוצלת במלואה ונזרקת לאחר שהסתיים הפסח. על פי נתונים שונים, אנו זורקים בחגים 10% יותר מאשר בתקופות אחרות. תכנון מראש של תקופת החג והתאמת הקניה לתכנית זו, תמנע בזבוז של מזון וכסף רב. 

  • תכננו מראש את הפעילויות לחגים ולחול המועד. יוצאים לחופשה? יום בילוי עם הילדים? פיקניק עם חברים? הכינו מראש טבלה עם תכנית לכל השבוע, וקבעו תקציב לכל יום. קיימות אפשרויות שונות להקטנת עלויות, אחת מהן היא על ידי ביקור באתרים הפתוחים חינם בתקופת החג. חלק מהמקומות ניתן למצוא כאן.
·      שמרו על שגרת הפעילות הגופנית שלכם – תכננו מתי תוכלו לעסוק בפעילות שאתם רגילים אליה, בזמן החופשה, במלון או אפילו אם אתם נשארים בבית עם הילדים. תכננו איזה פעילויות תעשו – המשך הפעילות הרגילה שלכם, צעידה או ריצה ברחבי העיר בה אתם מטיילים או פעילות שונה וייחודית למקום.

תכנון החג והחופשה מראש מבטיח מיעוט של הפתעות לא נעימות, שעלולות להרוס לכם את השגרה והביטחון שבניתם בעמל רב. התכנון והשמירה על הגבולות שקבעתם לעצמכם מבטיחים הנאה מושלמת מהחופשה שמגיעה לכם.


רוצים לדעת עוד?
ב-1.5.2015 תתקיים סדנת "בעושר ובכושר" בתל אביב - איך לאמץ הרגלים של אורח חיים בריא והתנהלות כלכלית נכונה במשפחה, מתוך מחשבה על ההווה ועל העתיד, עם טיפים יישומיים, שאיתם אפשר לצאת לדרך כבר באותו יום. מחיר הסדנא 95 ₪ ליחיד, 160 ₪ לזוג. לפרטים והרשמה: 050-7899937 ענת

מי אנחנו?

יעל ענבר, מאמנת להרזיה ותזונה נכונה, בעלת תואר ראשון במדעי הרפואה ותואר שני במנהל עסקים. מאמנת נשים בתהליך ממוקד מטרות, להרזיה ואימוץ אורח חיים בריא, מרצה ומנחת סדנאות בישול בריא.

ענת צלניקר, חברה באיגוד היועצים והמאמנים לכלכלת המשפחה ובעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה וסטטיסטיקה. בתהליך קצר טווח וממוקד תוצאות, בונה תכנית כלכלית למשפחות בשלבי החיים השונים הולדת ילד, גירושין, נישואין, פרק ב' ושינוי קריירה, ומאפשרת למקסם את הפוטנציאל הכלכלי, לחיות בביטחון כלכלי ולהגיע להישגים כלכליים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כתבו לנו משהו, שלא נשב פה בחושך לבד: