28 בדצמ׳ 2015

החלטות לשנה החדשה


יומנה של בריג'ט ג'ונס - רעיונות להחלטות לשנה החדשה. התמונה מכאן
אני אוהבת לפתוח דף חדש. להחליט, שממחר - הכל הולך להיות טוב יותר. ואיזו הזדמנות חגיגית יותר להחלטות האלה מאשר תחילת שנה? לשמחתי, בארץ יש לנו שתי הזדמנויות כאלה - בסוף השנה העברית ובסוף השנה הלועזית, שאליו אני מתייחסת כאל תיקון וכוונון של ההחלטות שקיבלתי רק 3-4 חודשים קודם (בכל זאת, היה לי קצת זמן לבדוק אם אני בכיוון בכלל). 

השנה, ההחלטה העיקרית שלי לשנה החדשה היא לעשות דברים אחרת. כלומר, לא לשנות רק בשביל השינוי, אלא לבדוק מה עבד, ואז להמשיך עם זה, ובעיקר לבדוק באומץ מה לא עבד, ואז לשנות. אף אחד לא מבטיח לי שהשינוי יביא שיפור בתוצאות, אבל כמו שאמר אלברט איינשטיין, זה טירוף לצפות לתוצאות אחרות אם חוזרים על אותן פעולות.

החלטה קטנה יותר, אבל לא פחות חשובה מבחינתי היא להעז. יש לי המון רעיונות והרבה תוכניות, ואיך שהם עולים, אני ישר חושבת: זה לא יעבוד, זה לא יצליח, אף אחת לא תתעניין בזה, אני לא אתמיד ועוד כל מיני קולות של שדונים מפחידים שמרפים את ידי. השנה אני הולכת לחשוב פחות ולעשות יותר. מקסימום לא אצליח, אבל בטוח אלמד גם מההתנסות.

הנה טיפ קטן שעוזר לי ביישום ההחלטות שלי - להתחיל בצעד קטן. לטבול את הרגל בבריכה, להרגיש את החום, ואז להכניס עוד קצת ועוד קצת, עד שאפשר ממש לשחות. עד שהצעד הקטן הופך להצלחה ולהרגל. 

למשל, אם את רוצה להתחיל פעילות גופנית, אבל מפחדת להתחייב - החליטי שאת מנסה פעם אחת: בבוקר, בערב, עם חברה, בחוג - נסי ותראי מה מתאים לך, במה את יכולה להתמיד. אם הצלחת פעם אחת, אולי תעשי את זה עוד פעם? ואם פעמיים - אולי מצאת את הפעילות שמתאימה לך? לכי על זה!

אז מה ההחלטה שלך לשנה החדשה? ספרי לי בתגובות:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

כתבו לנו משהו, שלא נשב פה בחושך לבד: